Naudinga informacija apie atgalinius nuskaitymus

Būkite pasiruošę atgalinių nuskaitymų rizikai ir žinokite, kaip jų išvengti.

Kas yra atgalinis nuskaitymas?
Atgalinis nuskaitymas yra oficialus mokėjimo grąžinimas, pateiktas kortelės savininko per jo kortelę išdavusį banką. Jei pirkėjas nėra patenkintas pirkiniu ar negali atpažinti tam tikro mokėjimo, jis turi teisę ginčyti mokėjimą ir prašyti oficialaus pinigų grąžinimo - atgalinio nuskaitymo. Kortelę išdavęs bankas nedelsiant grąžina ginčijamą mokėjimo pinigų sumą į kliento sąskaitą ir tik tuomet tiria ginčą ir sprendžia jo baigtį.
Naudinga informacija apie atgalinius nuskaitymus

Kada dažniausiai įvyksta atgaliniai nuskaitymai (angl. chargeback)?

  • Kai kortelė panaudojama be savininko žinios ar leidimo. 
  • Kortelės savininkas neatpažįsta pirkimo.
  • Prekės/paslaugos kokybė buvo žema arba produktas buvo pristatytas sugadintas.
  • Klientas negavo prekės/paslaugos už kurią buvo sumokėta.
  • Klientas netyčia įvykdo tą patį užsakymą kelis kartus. 
  • Prenumerata buvo atšaukta, bet toliau vyko pasikartojantys mokėjimai. 

Jei jūs gausite atgalinį nuskaitymą, mes nedelsiant jus informuosime.

Tolimesni žingsniai, gavus atgalinį nuskaitymą:

  • Jūs visada turite teisę ginčyti atgalinį nuskaitymą. 
  • Jūs galite įrodyti, kad mokėjimas buvo teisėtas, jei pateikiate pakankamai įrodymų. Atsiųskite įrodymus, kad prekė ar paslauga buvo pristatyta, siuntos sekimo numerį ir kitus su mokėjimu susijusius dokumentus. 
  • Nedelsdami susisiekite su Cardinity klientų aptarnavimo specialistais - mes patarsime, kaip geriausia elgtis tokioje situacijoje. 

Prašome atkreipti dėmesį į tai, kad atgalinių mokėjimų procesas užtrunka ilgą laiką - nuo skundo gavimo iki gauto galutinio sprendimo (kurį pateikia kliento kortelę išdavęs bankas) gali praeiti nuo vieno iki kelių mėnesių.  

Atgalinių nuskaitymų procesas

  1. Kortelės savininkas užginčija mokėjimą per jo kortelę išdavusį banką. 
  2. Kortelę išdavęs bankas nusprendžia, ar ginčas yra pagrįstas ir persiunčia atgalinio nuskaitymo informaciją kortelių tinklams, kurie šia informacija pasidalina su kortelę aptarnavusiu banku (šiuo atveju Cardinity).
  3. Kortelę aptarnaujantis bankas (Cardinity) informuoja prekybininką dėl atgalinio nuskaitymo, tuomet prekybininkas gali spręsti, kaip elgtis toliau. Jei prekybininkas nori įrodyti, kad mokėjimas tikrai įvyko ir buvo teisėtas, jis turi pateikti įtikinančius įrodymus (pvz. prekės/paslaugos pristatymo patvirtinimą ar siuntos sekimo numerį).
  4. Kortelę išdavęs bankas gauna visus įrodymus iš prekybininko per jį aptarnaujantį banką ir mokėjimo kortelių tinklus.
    • Jei kortelę išdavęs bankas nusprendžia, kad pateiktų įrodymų užtenka ir anuliuoja kortelės savininko ginčą, prekybininkas laimi atgalinį nuskaitymą ir lėšos yra pervedamos atgal į prekybininko banko sąskaitą.
    • Jei kortelę išdavęs bankas nusprendžia, kad prekybininko pateiktų įrodymų neužtenka norint panaikinti atgalinį nuskaitymą, kortelės savininkas laimi atgalinį nuskaitymą ir pinigai paliekami jam. 

 

Atgalinių nuskaitymų limitai

Bet kuris verslas negali peržengti atgalinių nuskaitymų limitų, nustatytų Visa Europe ir MasterCard International:

VISA - 1% (100 atgalinių nuskaitymų)
MasterCard - 1.5% (100 atgalinių nuskaitymų)

Šie limitai yra suskaičiuojami pagal mokėjimų, atliktų prekybininko el. parduotuvėje naudojant mokėjimo korteles, skaičių. Jei prekybininkas viršija nustatytą ribą, jo paskyra gali būti užšaldoma ar uždaroma, nebent yra nusprendžiama imtis atgalinių nuskaitymų mažinimo priemonių.

Kaip išvengti atgalinių nuskaitymų:

  • Pateikite kuo daugiau informacijos apie siūlomas prekes ar paslaugas.
  • Nurodykite galutines jūsų siūlomų prekių ir paslaugų kainas (įskaitant pristatymo kainas) atsiskaitymo lange. 
  • Nurodykite tikslų pristatymo terminą ir kainą.
  • Suteikite galimybę netikusią prekę pakeisti arba paprašyti pinigų grąžinimo.
  • Pateikite prekių keitimo ir pinigų grąžinimo sąlygas savo tinklapyje.
  • Būkite malonūs bei paslaugūs savo klientams. 
  • Rinkite parašus, įrodančius, jog prekė buvo tikrai pristatyta į nurodytą adresą.
  • Pateikite aiškų ir atpažįstamą aprašymą, pasirodantį jūsų kliento banko sąskaitoje ir informuojantį jį apie atliktą mokėjimą.
  • Reaguokite į mokėjimo paslaugų tiekėjo nurodymus pateikti informaciją kaip įmanoma greičiau.
  • Naudokite sukčiavimo prevencijos priemones (pvz.Verified by Visa/MasterCard SecureCode).

Priimkite mokėjimus internetu

Užsiregistruokite ir priimkite mokėjimus kredito ir debeto kortelėmis savo el. parduotuvėje.